Meta’nın popüler X (eski adıyla Twitter) benzeri uygulaması Threads, kullanıcıların trend olan konuları keşfetmelerine yardımcı olacak yeni bir özelliği kullanıma sunuyor. Bu yeni özellik, kullanıcıların ilgi alanlarıyla ilgili konuşmaları bulmalarını ve takip etmelerini kolaylaştırmak için tasarlandı. Çalışma şekli basit. Threads’te bir konu trend olduğunda, o konuyla ilgili gönderilerin üzerinde mavi bir etiket görünecek. Kullanıcılar aynı konuyla ilgili gönderilerin akışını görüntülemek için etikete dokunabilirler. Tıpkı bir hashtag gibi. Etikete dokunduğunuzda, o konuyla ilgili daha fazla gönderi görebilirsiniz. Yeni pencere, gönderileri popülerlik ve paylaşımın zamanlamasına göre filtrelemeye yardımcı olmak için “En İyi” ve “En Son” sekmelerini gösterecek. Bu, diğer insanların konu hakkında neler söylediğini görmeyi ve sohbete katılmayı kolaylaştırıyor. Mosseri bir Threads gönderisinde, “Bunun ilgi alanlarınızla ilişkili gönderileri bulmayı ve konuşmaları takip etmeyi kolaylaştıracağını umuyoruz” dedi. Bu yeni özellik şu anda sadece Amerika Birleşik Devletleri’ndeki kullanıcılara sunuluyor. Diğer ülkelerde ne zaman kullanıma sunulacağı ise henüz belli değil. Threads, Meta’nın Threads’i daha ilgi çekici ve bilgilendirici bir platform haline getirme çabalarının bir parçası olarak bu yılın başlarında ‘Trending Topics’i kullanıma sundu. Şirket ayrıca yakın zamanda Threads gönderilerini Instagram Hikayeleri’nde paylaşma, web’de çok sütunlu görünüm ve Threads gönderilerinden alıntı yapabilme gibi bir dizi başka özellik de ekledi.
Bununla birlikte, Threads’teki trend konular, kullanıcıların uygulamayla etkileşime girme şeklini önemli ölçüde etkileme potansiyeline sahip, bu da bu yeni özelliğin onları daha keşfedilebilir hale getirmek için neden kullanıma sunulduğunu anlamlandırıyor. Bu özellik, Threads’i güncel olaylar hakkında gerçek zamanlı sohbetler arayan kullanıcılar için daha popüler bir hedef haline getirebilir. Ayrıca, Threads’i hedef kitlelerine ulaşmak isteyen markalar ve işletmeler için daha değerli bir platform yapmaya da yardımcı olabilir. Trend konular özelliğinin işlevsel hale getirilmesi, Threads’in kullanıcıların ilgi alanlarıyla alakalı daha fazla içerik keşfetmelerine yardımcı olma konusunda süregelen kararlılığının bir parçası olarak görülüyor. Meta’nın gelecekte bu özelliği nasıl genişletmeye devam edeceğini ve platformun mevcut kullanıcı arayüzüne daha fazlasını nasıl ekleyeceğini görmek ilginç olabilir. Meta bu özelliği yenilemeye ve geliştirmeye devam edebilirse, Threads deneyiminin temel bir parçası haline gelme potansiyeline sahip. Sosyal ağ, kullanıcıların kendileriyle ilgili daha fazla içerik bulmalarına yardımcı olmak için denemeler yapıyor. Mayıs ayında şirket, masaüstü arayüzünde TweetDeck benzeri yeni bir çoklu besleme deneyimi sunmaya başlamıştı. Threads ayrıca iOS’ta sınırlı sayıda kullanıcıyla benzer bir çoklu besleme deneyimini test ediyor. “Threads’teki deneyimi geliştirmek için her zaman yeni yollar test ediyoruz. Bu test, akışınızı özelleştirmek ve ilgi alanlarınızla alakalı konuları takip etmek için daha fazla yol sunuyor,” diyen Threads sözcüsü TechCrunch’a verdiği demeçte çoklu akış kullanıcı arayüzüne atıfta bulundu.