1. Ana Sayfa
  2. Sosyal Medya
  3. Threads kullanıcıları uygulamada pek de fazla zaman geçirmiyor

Threads kullanıcıları uygulamada pek de fazla zaman geçirmiyor

featured

Bu İçeriği Paylaş

ya da bağlantıyı kopyala

Meta’nın Threads uygulaması, tüm zamanların en hızlı büyüyen uygulaması haline geldiği gişe rekorları kıran ilk haftasının ardından dünyaya geri dönüyor. Analiz firması SimilarWeb’den alınan yeni veriler, tüm zamanların en hızlı büyüyen uygulaması olmasına rağmen uygulamanın etkileşiminin başlangıçtaki en yüksek seviyesinden bu yana azaldığını gösteriyor. SimilarWeb’in yeni raporuna göre Threads’in 7 Temmuz’da 49 milyon olan günlük aktif kullanıcı sayısı 14 Temmuz’da 23,6 milyona geriledi. En yüksek etkileşimin görüldüğü Amerika Birleşik Devletleri’nde ise kullanım aynı zaman diliminde günde 21 dakikadan altı dakikanın biraz üzerine düştü. SimilarWeb, verilerinin yalnızca Threads’in Android kullanımına dayandığı konusunda uyarıda bulunsa da, bulguları diğer şirketlerinkilerle örtüşüyor. Sensor Tower da benzer bir etkileşim düşüşü rapor ederek, uygulamanın “lansmanından bu yana DAU’larda (günlük aktif kullanıcı) ve kullanıcı etkileşiminde çift haneli bir düşüş yaşadığını” yazdı. Bu düşüş bir açıdan beklenen bir durum. Threads, birçok Twitter kullanıcısının alternatif arayışında olduğu bir dönemde piyasaya sürüldü ve Instagram ile olan bağları, kullanıcıların kaydolmasını ve mevcut sosyal grafiklerini taşımasını olağanüstü derecede kolaylaştırdı. Aynı zamanda uygulama, markalar ve influencer’lar tarafından kolayca domine edilemeyen algoritmik olmayan bir akış da dahil olmak üzere birçok temel özellikten yoksun.

Instagram’ın üst düzey yöneticisi Adam Mosseri, Cuma günü yayınladığı bir Threads gönderisinde, şirketin bu aşamada özellikle etkileşim ölçümlerine odaklanmadığını öne sürdü. “Şu anda odak noktamız, harika olan etkileşim değil, her yeni üründe gördüğümüz ilk tepe ve dip noktalarını aşmak, yeni özellikler geliştirmek, performansı ayarlamak ve sıralamayı iyileştirmek” diye yazdı. Meta’nın bu koşullardan tam olarak yararlanıp yararlanamayacağı, muhtemelen kullanıcılarının geri gelmesini sağlamak için ne kadar hızlı yeni özellikler ekleyebileceğine ve Avrupa Birliği içinde piyasaya sürülüp sürülemeyeceğine bağlı olacaktır. Threads’in hız limitleri ve diğer korumalar koyacağını söyleyen Mosseri’ye göre şirket spam ile ilgili sorunlarla da uğraşıyor. “Spam saldırıları arttı, bu nedenle hız sınırları gibi konularda daha sıkı olmamız gerekecek, bu da aktif kişileri istemeden daha fazla sınırlamak anlamına gelecek” diye yazdı. Threads ile etkileşimin azalması Twitter için iyi bir haber gibi görünse de, şirketin en son rakibi hakkında endişelenmek için hala pek çok nedeni var. SimilarWeb’in Kıdemli Analiz Müdürü David Carr’ın yazdığı gibi, Threads’in etkileşiminin en azından bir kısmının Twitter’ın aleyhine olduğuna dair “bazı işaretler” var. David Carr, “Threads’in genel olarak kullanıma sunulduğu ilk iki tam günde, Perşembe ve Cuma, twitter.com’a yönelik web trafiği bir önceki haftanın aynı günlerine kıyasla %5 azaldı ve Android uygulama kullanımı, harcanan zamana göre, %4,3 azaldı” diyor. David Carr ayrıca geçen yıldan bu yana “Twitter kullanıcılarının elde tutulma oranının düşüşte olduğunu” da belirtiyor.

Threads kullanıcıları uygulamada pek de fazla zaman geçirmiyor

Giriş Yap

gigahaber ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!